III briefing prasowy o realizacji projektu z Funduszy Norweskich

Idąc tradycją spotkań informacyjnych/briefingowych o postępach inwestycji na naszej przystani w dniu 06.07.2024r. wspólnicy Jacek i Sebastian Skórka reprezentujący ZPC SKÓRKA SPÓŁKA JAWNA zorganizowali ostatnie spotkanie kończące projekt „Zwiększenie przychodów z działalności dzięki rewitalizacji Przystani Caryńska” dofinansowany w ramach Osi priorytetowej 19 Norweski Mechanizm Finansowy 2014-2021 działanie 19.1 Nowe Produkty i Inwestycje poddziałanie 19.1.2 Technologie przyjazne środowisku – Green growth- umowa nr. UWP-NORW.19.01.02-18-0006/22-00.

Uczestnikami tego wydarzenia oprócz zaproszonych przedstawicieli mediów, NGO oraz samorządów byli żeglarze, kapitanowie, dzieci (uczestnicy regat na Optymistach) oraz ich rodzice. Briefing został zorganizowany w centralnym miejscu na Przystani Caryńska więc słuchaczami stali się także przypadkowi turyści. Tym razem briefing odbył się w Polańczyku podczas lokalnego święta żeglarzy i ich rodzin czyli regat Pucharu Soliny oraz Eliminacji Bieszczadzkiej Ligi Żeglarskiej dla dzieci. Poza rozmowami, zaprezentowano wszystkie efekty i rezultaty remontów oraz nowej infrastruktury. Goście mieli możliwość przepłynięcia się w darmowym rejsie ze sternikiem oraz mogli przez cały dzień korzystać z całej infrastruktury.

Przywitanie: Jacek Skórka

Bardzo miło Państwa powitać! Z przyjemnością i ogromną radością pragniemy ogłosić i podzielić się z Państwem publicznie informacją o zakończeniu projektu rewitalizacji i modernizacji Przystani Caryńska!!! Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że udało Nam się doprowadzić ten projekt do końca. Projekt miał na celu podniesienie jakości i standardów rekreacji i turystyki na terenie Jeziora Solińskiego. Poza tym wchodzimy w ten sezon z całkiem nowym produktem turystycznym – mówi Jacek Skórka.

Co było przedmiotem projektu i celem do realizacji?

Przedmiotem projektu było prowadzenie prac rewitalizacji i modernizacji Przystani Caryńska na brzegu Jeziora Solińskiego. Działania projektowe obejmują prace remontowo-budowlane, zakup nowego sprzętu, zagospodarowanie terenu oraz rozbudowę infrastruktury technicznej. Wszystkie łodzie elektryczne można wypożyczać BEZ PATENTU czy innych uprawnień. Goście będą przechodzić krótkie szkolenie z obsługi i bezpieczeństwa. Łodzie z napędem elektrycznym są nie tylko efektowne, ale przede wszystkim ekologiczne. To właśnie dzięki zakupowi 10 łodzi elektrycznych oraz łodzi żaglowej chcemy w nadchodzącym sezonie świadczyć wysokiej jakości usługi czarteru. Nie zapominajmy o najmniejszych perełkach czyli łodziach szkoleniowych Optymist, na które już mamy zlecenia i odbędą się szkolenia dla najmłodszych żeglarzy w sezonie. Poza klasycznym czarterem, dzięki nowej inwestycji umożliwiamy naszym klientom także czarter jachtów z opcją noclegu. Nowa propozycja usługowa sprosta oczekiwaniom zarówno rodzin, które pragną uciec od miejskiego hałasu i odkryć uroki natury, jak i poszukiwaczom emocji, którzy pragną intensywnych doświadczeń związanych z aktywnością nad wodą. Jeszcze raz warto powtórzyć, że łodzie elektryczne wypożyczamy BEZ PATENTU co zwiększy grono zainteresowanych. W naszej ofercie znajdzie się również usługa pływania ze sternikiem. Dodatkowo aby  zapewnić jak najlepsze korzystanie z oferty stworzyliśmy nowe miejsca pracy dla ludzi z najbliższej okolicy. Całość inwestycji staraliśmy się zaplanować oraz wykonać zgodnie ze zrównoważonym rozwojem oraz dbać o ochronę środowiska.

Co zostało zrealizowane?

Tutaj skorzystam z kartki. Postaram się wszystko wymienić aby nowi klienci, którzy nie widzieli jak  wyglądała przystań w zeszłym roku, mieli świadomość odnowy. Zapraszam do obejrzenia wszystkich elementów oraz zwiedzenia naszych łodzi.

Elementy wykonane lub zakupione w ramach projektu:

1. Zakup 10 łodzi szkoleniowych Optymist
  2. Zakupiliśmy i zamontowaliśmy plac zabaw,
  3. Odbyliśmy podróż edukacyjną do norweskiego Partnera projektu www.solnesetgard.no
  4. Zakup pięknego jachtu Saturn 25.
  5. Montaż instalacji fotowoltaicznej
  6. Zakup platformy antypoślizgowej dla niepełnoprawnych.
  7. Wykonaliśmy prace modernizacyjne budynków użytkowych: toalet, bosmanki, pomieszczeń technicznych a także wiaty, naprawiona została powierzchnia parkingów oraz drogi dojazdowe
  8. Zakupiliśmy kamizelki ratunkowe dla dorosłych i dzieci oraz asekuracyjne
  9. Zamontowano 10 latarni solarnych .
  10. Zakup 10 łodzi elektrycznych
  11. Zakup mobilnej sceny koncertowej
  12. Zakup urządzenia Campersystem
  13. Wykonaliśmy modernizację basenów
  14. Wstawiliśmy nową bramę wjazdową
  15. Uzbroiliśmy keję w urządzenia do serwisu jachtów
  16. Na koniec wykonaliśmy remont kei.

Jakie kwoty przeznaczone zostały na inwestycje?

Wydatki ogółem : 2 575 276,20 PLN
Wydatki kwalifikowalne: 2 094 126,95 PLN
W tym VAT : 0,00 PLN
Dofinansowanie: 1 465 888,56 PLN
% dofinansowania: 70%

Skąd pochodzą źródła finansowania i jakie kwoty:

Projekt finansowany ze środków Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2014-2021 oraz funduszy własnych.
Fundusze norweskie i fundusze EOG reprezentują wkład Norwegii w tworzenie Europy zielonej, konkurencyjnej i sprzyjającej integracji społecznej. W ramach funduszy norweskich i funduszy EOG Norwegia przyczynia się do ograniczenia nierówności społecznych i ekonomicznych oraz wzmocnienia relacji dwustronnych z państwami beneficjentami z Europy Środkowej i Południowej i obszaru Morza Bałtyckiego.

Zachęcamy do odwiedzenia strony:
www.eeagrants.org / www.norwaygrants.org aby poznać program lepiej.

Jacek Skórka na zakończanie rozmowy:

Mam nadzieję, że to miejsce sprawi dużo radości wszystkim korzystającym a żeglarze znajdą „swoją rodzinną keję”.

Podczas realizacji pojawiły się nowe potrzeby, którym powinniśmy stawić czoła w zmieniających się czasach. Będziemy starali się  postawić kolejny krok naprzód ……

Wsparcie jakie dostaliśmy od zaangażowanych było nieocenione za co dziękujemy wam wszystkim.

Dziękujemy także osobom postronnym i żeglarzom za dobre słowa stawiające na duchu podczas ciężkich czasów zimowych – rzecz wspaniała. Zapraszamy do współpracy i korzystania z nowej infrastruktury. Żeglarzom pomyślnych wiatrów ku Naszej „Przystani Caryńska”.