Transgraniczne narzędzia promocji

NAZWA PROGRAMU:
Sąsiedztwa Polska-Białoruś-Ukraina INTERREG IIIA/TACIS CBC (działanie 2.1 Wzmocnienie instytucjonalnej współpracy transgranicznej oraz podniesienie jakości kapitału ludzkiego) przy współpracy 5 partnerów.

INSTYTUCJA UDZIELAJĄCA DOFINANSOWANIA:

 

OKRES REALIZACJI:
listopad 2007 lipiec 2008

WARTOŚĆ PROJEKTU:

PARTNERZY PROJEKTU:

Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju i Promocji Podkarpacia „Pro Carpathia“ z Rzeszowa (Wnioskodawca i Główny Partner Finansowy),
Podkarpacka Regionalna Organizacja Turystyczna z Rzeszowa (Partner Krajowy),
Województwo Podkarpackie (Partner Krajowy),
Zachodnioukraińskie Stowarzyszenie Turystyczne ze Lwowa (Partner Zagraniczny),
Zakarpacki Funduszu Wspierania Przedsiębiorczości „TES Fund" z Użgorodu (Partner Zagraniczny).

CELE PROJEKTU:
Projekt zakładał opracowanie wspólnej, wieloaspektowej strategii promocji obszaru przygranicznego (województwa podkarpackiego, obwodu lwowskiego oraz obwodu zakarpackiego), ze szczególnym uwzględnieniem różnych form turystyki. Opracowanie strategii uzupełnione zostało przygotowaniem odpowiednich narzędzi do jej realizacji, tj. szkoleniami z zakresu narzędzi marketingowych, budowania zintegrowanego produktu turystycznego, zarządzania marką (skierowanymi do polsko – ukraińskiej grupy osób, które będą uczestniczyć w późniejszym okresie w realizacji strategii) oraz opracowaniem kampanii informacyjnej, wydaniem publikacji (w tym czasopisma gospodarczego i „Skarbów Podkarpackich).

 

Strategia pozwoliła na rozwój transgranicznych relacji gospodarczych, w sektorach handlu i turystyki, planowanie wspólnych inicjatyw z zakresu komunikowania się i promocji. Przeszkolenie zaś odpowiedniej grupy osób ze strony polskiej i ukraińskiej pozwoli na efektywne jej wdrożenie.

 

W wyniku realizacji projektu stworzony został korzystny klimat do realizacji strategii, wyłoniona zostanie międzynarodowa grupa liderów oraz ustalona zostanie jednolita linia postępowania strategicznego. Dodatkowo strona ukraińska, uczestnicząc w przygotowywaniu i wdrażaniu strategii, będzie mieć możliwość wykorzystania zdobytych doświadczeń na swoim obszarze.

Działania takie przyczynią się do wypracowania trwałych więzów instytucjonalnej współpracy pomiędzy partnerami po obu stronach granicy. Upowszechnią polskie doświadczenia w zakresie planowania, opracowywania i wdrażania strategii. Zostaną wypracowane zasady przyszłych wspólnych działań partnerów, dla lepszego wykorzystania potencjału gospodarczego (turystycznego) i kulturowego obszaru po obu stronach granicy oraz przekazania praktycznej wiedzy umożliwiającej tworzenie warunków dla społeczno-gospodarczego rozwoju obszarów przygranicznych

 

Partnerzy projektu:

Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju i Promocji Podkarpacia „Pro Carpathia“ z Rzeszowa (Wnioskodawca i Główny Partner Finansowy),
Podkarpacka Regionalna Organizacja Turystyczna z Rzeszowa (Partner Krajowy),
Województwo Podkarpackie (Partner Krajowy),
Zachodnioukraińskie Stowarzyszenie Turystyczne ze Lwowa (Partner Zagraniczny),
Zakarpacki Funduszu Wspierania Przedsiębiorczości „TES Fund" z Użgorodu (Partner Zagraniczny).

CW ramach projektu zorganizowane zostały:

  • Konferencja otwierająca realizację projektu;
  • Spotkania warsztatowe;
  • Konferencja zamykająca realizację projektu;
  • Kurs języka ukraińskiego;
  • Strategia promocji polsko – ukraińskiego obszaru przygranicznego;

Wydane zostały:

  • 4 numery periodyku „Skarby Podkarpackie”;
  • 4 numery periodyku „Przegląd Gospodarczy;
  • Folder kultura; turystyka; gospodarka; katalog ofert turystycznych;
  • Prezentacja multimedialna;


Panoramiczna prezentacja multimedialna, wykonana została w technice 3D, przedstawia najbardziej interesujące obiekty i miejsca województwa podkarpackiego (m.in.: Rzeszów; Przemyśl; Jarosław; Przeworsk; Krasiczyn; Baranów Sandomierski; Sanok; Kolbuszowa – Skansen; Haczów; Blizne; Leżajsk; Bieszczady; Solina/Polańczyk; Iwonicz Zdrój; Rymanów Zdrój).

 logo_pub.jpg   eu-flag.gif