INFORMACJA DLA UCZESTNIKÓW PROJEKTU
W związku z ogłoszeniem ostatecznej listy rankingowej Uczestników/czek, którzy otrzymali dofinansowanie informujemy o konieczności zarejestrowania w ciągu 7 dni kalendarzowych od daty otrzymania informacji o dofinansowaniu działalności gospodarczej zgodnie z założeniami podanymi w Biznesplanie (nazwa firmy, adres firmy, kody PKD.), a następnie dostarczenie następujących dokumentów:
- Dokument poświadczający zarejestrowanie działalności gospodarczej wraz z numerem NIP i REGON - wydruk z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Kopia aktualnego dokumentu poświadczającego zgłoszenie w ZUS.
- Kopia dokumentu potwierdzającego zgłoszenie, jako płatnika podatku VAT, (jeżeli dotyczy).
- Dokument potwierdzający otwarcie rachunku bankowego na potrzeby działalności gospodarczej.
- Formularz informacji przedstawionych przy ubieganiu się o pomoc de minimis (analogicznie jak przy składaniu Biznesplanu, lecz z zaktualizowanymi danymi – uzupełnić m.in. nazwę firmy, NIP, datę rozpoczęcia działalności).
- Dokumenty dotyczące zabezpieczenia zwrotu środków finansowych na rozpoczęcie i prowadzenie działalności gospodarczej:
- Oświadczenie Poręczyciela o nieposiadaniu długów według wzoru (zamieszczony poniżej).
- Dokumenty potwierdzające posiadanie przez Poręczyciela wynagrodzenia brutto w wysokości nie mniej niż 3200,00 złotych miesięcznie:
- Poręczyciel zatrudniony na podstawie umowy o pracę - aktualne zaświadczenie o wynagrodzeniu potwierdzające miesięczną wysokość uzyskiwanego wynagrodzenia brutto przez okres ostatnich 3 miesięcy (przy czym w przypadku umowy na czas określony, umowa o pracę nie może kończyć się wcześniej niż 3 lata licząc od dnia ogłoszenia ostatecznych wyników oceny Biznesplanów). Zaświadczenie musi zawierać informacje dotyczące rodzaju umowy i okresu, na jaki została zawarta, ewentualnych obciążeń komorniczych oraz informację, że pracodawca jest/nie jest w stanie likwidacji lub upadłości.
- Poręczyciel będący emerytem - decyzja o przyznaniu emerytury oraz kserokopia dokumentu potwierdzającego wysokość emerytury z 3 ostatnich miesięcy. W przypadku braku decyzji konieczne jest zaświadczenie z ZUS potwierdzające przyznanie emerytury.
- Poręczyciel będący rencistą - decyzja o przyznaniu renty oraz ustaleniu jej wysokości oraz okresu, na jaki została przyznana (przy czym w przypadku renty przyznanej na czas określony, okres na który została przyznana nie może się kończyć wcześniej niż 2 lata od dnia ogłoszenia ostatecznych wyników oceny Biznesplanów) oraz kserokopia dokumentu potwierdzającego wysokość renty z 3 ostatnich miesięcy. W przypadku braku decyzji konieczne jest zaświadczenie z ZUS potwierdzające przyznanie renty zawierające informację, na jaki została okres przyznana oraz w jakiej wysokości.
- Poręczyciel prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą:
- Wydruk z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Aktualne (ważne 30 dni od daty wystawienia) zaświadczenie z ZUS o niezaleganiu w opłacaniu składek na ubezpieczenia społeczne, zdrowotne, Fundusz Pracy oraz Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych.
- Zaświadczenie z US o niezaleganiu w opłacaniu podatków (ważne 30 dni od daty wystawienia).
- Kserokopii deklaracji PIT-36 za ostatni rok kalendarzowy lub zaświadczenie z US o osiągniętym dochodzie za ostatni rok.
Jednocześnie przypominamy że zgodnie z Regulaminem przyznawania środków finansowych na założenie własnej działalności gospodarczej oraz wsparcia pomostowego wymagane jest poręczenie 1 poręczyciela, który spełnia następujące warunki:
- Wiek do 75 roku życia,
- Brak zobowiązań z tytułu zajęć sądowych i administracyjnych, brak toczących się w stosunku do niego postępowań sądowych, egzekucyjnych lub windykacyjnych dotyczących niespłaconych zobowiązań
- Uzyskiwanie miesięcznie minimum 3200,00 zł brutto z tytułów wskazanych wyżej.
Do dokumentów potwierdzających rejestrację firmy i dokumentów poręczyciela należy dodatkowo dołączyć następujące dane: