Centrum Informacji i Promocji Karpat Północnych
NAZWA PROGRAMU:
Programu Współpracy Przygranicznej Phare;
Narodowy Program dla Polski 2003;
Fundusz Małych Projektów.
INSTYTUCJA UDZIELAJĄCA DOFINANSOWANIA:
Stowarzyszenie Euroregion Karpacki Polska
OKRES REALIZACJI:
lipiec 2005 – czerwiec 2006
WARTOŚĆ PROJEKTU:
190 000,00 PLN
CELE PROJEKTU:
stworzenie centrum/punktu informacyjno – szkoleniowego, który w przyszłości zostanie przekształcony w organizację samodzielną: instytucję wspierającą rozwój i promocję produktu turystycznego w regionie Karpat Północnych
CHARAKTERYSTYKA PROJEKTU
Stowarzyszenie „Pro Carpathia” było liderem projektu. Partnerem krajowym była Podkarpacka Regionalna Organizacja Turystyczna zaś partnerem zagranicznym Zakarpacki Fundusz Wspierania Przedsiębiorczości „TES Fund”. Realizacja projektu umożliwiła dokonanie pierwszej kompleksowej analizy poziomu rozwoju produktu turystycznego w Bieszczadach polskich i ukraińskich oraz w Beskidzie Niskim, a także przygotowanie i opracowanie koncepcji rozwoju i promocji produktu turystycznego Karpat Północnych.
W ramach projektu:
- powołane zostało Centrum Informacji i Promocji Turystyki Karpat Północnych;
- opracowana została Strategia Promocji Centrum - PromKarpat;
- przeprowadzone zostały szkolenia z zakresu tworzenia strategii rozwoju turystyki na poziomie regionalnym, kreowania produktów turystycznych, turystyki jako czynnika rozwojuterenów przygranicznych, jakości obsługi ruchu turystycznego jako wyznacznika regionalnego produktu turystycznego.
- zorganizowano konferencję, pod patronatem Wiceministra Rozwoju Regionalnego Pana Władysława Ortyla, poświęconą m.in. prezentacji założeń strategii działania Centrum
- Informacji i Promocji Karpat. Tematem przewodnim konferencji była: „Turystyka instrumentem rozwoju pogranicza polsko-ukraińskiego”;
- powstała strona internetowa poświęcona min. turystyce karpackiej – www.karpaty.turystyka.pl.